Wie kan mij vertellen hoe deze boom heet?

Blad voelt viltig aan. Groene bolletjes aan de boom faan bloeien als het een koudere periode is geweest en dan 2 a 3 dagen erg warm weer. bloemtjes oranje/rood en plakkerig

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fotootje...svp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, graag een foto of anders meer info. Wat is de vorm van het blad, is het echt een boom of meer een struik, wanneer bloeit deze boom, staat deze in NL etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deze boom staat in de Provence, is ca. 3 meter hoog, de vorm van het blad lijkt op een linde, maar voelt viltig aan. de bolletjes zijn knikkergroot
Amadea
12 jaar geleden
Geuren de bloemetjes ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Ze zijn kleverig maar geuren niet. Het vreemde is dat de bolletjes alleen gaan bloeien als de temperatuur ineens erg veel hoger is en langer aanhoudt. Toen ik deze foto nam was het van de één op de andere dag van 20 graden naar 30+ gegaan en de foto is op de 3e dag dat het zo heet was genomen

Antwoorden (2)

Vijgenboom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is echt geen vijgenboom, die heeft een ander blad. Zie foto: http://www.google.nl/imgres?q=Vijgenboom&um=1&hl=nl&sa=N&biw=1024&bih=653&tbm=isch&tbnid=u43pWbOhJPPEhM:&imgrefurl=http://www.tuinkrant.com/plantengids/fruit/35034.htm&docid=Zo8B1dd8af_Y2M&w=300&h=300&ei=_s1HToPZJsWYOondzewD&zoom=1&iact=hc&vpx=143&vpy=306&dur=1252&hovh=225&hovw=225&tx=145&ty=108&page=1&tbnh=141&tbnw=143&start=0&ndsp=13&ved=1t:429,r:9,s:0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De foto is geplaatst na mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch nog even voor de duidelijkheid: Ik bedoel dat een vijgenboom een heel ander blad heeft dan de boom van de vragensteller. Jouw foto lijkt me er één van een vijgenboom en die heeft een heel ander blad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp wel wat je bedoelt jjjjjjj. Maar wat ik bedoel is dat de foto van de vragensteller werd geplaatst na dat ik al antwoord gegeven had. Eerst stond er alleen een beschrijving, de foto kwam pas na dat ik al antwoord had gegeven.
De bloem lijkt wel heel erg op een kamperfoelie....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zéér zeker geen kamperfoelie. Het gaat hier om een grote boom, ca. 3 meter hoog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar Brel heeft wel gelijk dat de bloem er op lijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op de foto staan geen bloemen, maar kleine onrijpe vijgen. Groene bolletjes dus.