Met wat kan ik een zinken kuip behandelen zodat ik er een vijvertje in kan maken?

Ik heb dus een mooi zinken kuip gevonden, wil graag een terrasvijvertje maken. Zink is echter wel giftig voor vissen en planten, dus ik wil de binnenkant behandelen... Is dit mogelijk?
Zo ja, met wat en hoe? Als ik een laag zwembadverf (ofzo) aanbreng, gaat die dan niet barsten als het metaal uitzet of krimpt door koude of warmte?

Ik dacht ook al aan een plasticfolie, maar ten eerste lijkt het me moeilijk om die mooi te laten passen in een ronde vorm en ten tweede vind ik het ook niet zo mooi.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
6.7K

Het beste antwoord

Koop bij een doe het zelf centrum een bus dat gebruikt wordt om zinken dakgoten weer waterdicht te maken, dat is verkrijgbaar in drie diktes, neem de minst dikke soort, die kan je met een kwast aanbrengen.
Na droging een keer met water vol laten lopen, dag laten staan en dan het water er weer uit, hierna liefst met vijver of slootwater vullen en je vijvertje is klaar.
Het is in zwart verkrijgbaar maar dat is voor een vijvertje juist erg mooi, dan lijkt het dieper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ed weet weer raad! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal gesproken niet, wel moet het een middel zijn op bitumen basis.
Heb dit vaak zelf toegepast.
Ook is het enigzins elastisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BlueDC als straks je vijvertje het goed doet en je wilt er ook visjes in, neem dan een stuk of 5 Goudelritsen, dat is een goudkleurig visje tot max. 5 cm. groot.
Die kunnen nog prima in een emmer leven, wel ruim voldoende zuurstofplanten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen goudvissen hoor!!
Een goudvis heeft wel 500 l water nodig wil het helder blijven, anders moet je weer een pomp en filter aanschaffen, met goudelrits heb je dat niet nodig, of misschien stekelbaarsjes.

Andere antwoorden (2)

Je kunt hem bekleden met vijverfolie, als je aan de kanten wat waterplanten zet, hoeft dat niet op te vallen.
vijverfolie is verkrijgbaar bij de meeste tuincentra.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt de folie vast wel met de een of andere kit of lijm bovenaan vastzetten.
je zou vernis kunnen proberen, voor zover ik weet is vernis de rede dat je blikje bier niet naar aluminium smaakt, maar naar bier..