Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je ook staaldraad gebruiken voor je grastrimmer?

Ik zit aan een oplossing, zoals ijzerdraad, te denken voor het regelmatig kapot gaan van nylondraad en mogelijk dat er geen nieuwe nylondraad voor mijn oude kanttrimmer verkrijgbaar is bij de bouwmarkt.

3 jaar geleden
in: Tuin
7.1K
Inekez1
3 jaar geleden
Je kunt gewoon een losse spoel of losse draad van ongeveer dezelfde dikte draad kopen en dat zelf om je bestaande spoel van je trimmer draaien. Is bovendien veel goedkoper om een bundel losse draad van 50 meter te kopen dan een bestaande spoel met 10 meter draad. Even opletten hoe je het om je spoel moet draaien (tegen de richting in). Er wordt niet voor niets nylondraad gebruikt en geen ijzerdraad. IJzerdraad wordt als een mes, slaat ook kapot op stenen enzo en dan vliegt er zo een paar cm draad in het rond. Vliegt ook veel verder dan een stukje nylondraad. Dat wil je niet in je benen, in andermans benen, in huisdieren of tegen je auto hebben!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan wel (weet ik uit eigen ervaring), maar dat slijt sneller de originele nylon draad.
slijt sneller als de .......
Bovendien is het gevaarlijk, want de staaldraad "versplintert" en je weet niet waar die kleine splinters blijven.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 17 augustus 2020 20:53: tekst
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding