Mijn hangpetunia begint geel blad te krijgen bij het begin van de plant. Wat kan ik hier tegen doen?

De plant was helemaal vol en dicht en groen!! Nu ziet hij er wat zielig uit met het gele blad, en de plant is ook niet zo dicht meer met groen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
5.5K

Het beste antwoord

Dat komt door een groeistoornis, de plant heeft een keer te weinig water gehad ( slap gehangen) of / en de plant is niet op tijd bijgemest.
Bij te veel regenwater, kan het zelfde gebeuren.
Echter denk ik dat je helemaal nooit mest hebt gegeven.
Koop dan een goede vloeibare mest voor balkon en kuipplanten en geef regelmatig mest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb inderdaad nog nooit voeding gegeven. Maar wel teveel regenwater. Hoe vaak moet ik de voeding geven? En moet ik de plant zo laten of helemaal afknippen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk op de fles van de mest die je koopt, hoe vaak je moet mesten, als de plant echt heel lelijk is, kan je de helft er af knippen en daarna even afwachten op herstel, of koop een paar nieuwe planten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is alleen geel vanaf de wortels de rest is groen en ook de bloemen zijn nog mooi
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan maar niet afknippen en alleen mesten, zou het de eerste tijd even iedere week doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@eddijst "als" ik ook eens een vraag heb over mijn tuinplanten weet ik in ieder geval bij wie ik moet zijn! Tjongejonge je hebt wat dat betreft in ieder geval altijd een helder duidelijk antwoord,wel een beetje jammer dat je me steeds voor bent :) Wederom een dikke+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ha vlindertje, je zal sneller moeten vliegen wil je me voor zijn. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tja eddijst daar is het me nu te warm voor,van de winter kan ook niet want dan houd ik mijn winterslaap dus fladder ik nu maar gewoon een beetje door en blijf jou de +jes geven:-)