Kan je de vruchten van de paarse passiebloem eten?

Ik heb een passiebloem in de tuin staan. Die groeien als kool en hebben zeer mooie exotische bloemen.
Als je de uitgebloeide knop niet weghaalt komen er vruchten aan. Die zijn ongeveer zo groot als een kiwi.
na verloop van tijd worden ze oranje.
Nu heb ik ze toen ze nog groen waren massal wegegeooid. maar ik vraag me af of ze eetbaar zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
27.7K

Het beste antwoord

Ja hoor deze zijn goed eetbaar, dat wil niet zeggen dat je ze lekker vindt, ze smaken flauw zoetachtig, ik vind ze wel lekker.
Wel eten als ze oranje (rijp) zijn.
Jammer dat je de groene er af geplukt hebt, die vruchten zien er toch prachtig uit!
Als ze later oranje zijn geworden dan is dat heel decoratief

Toegevoegd na 4 uur:
Heb er net nog 2 gegeten als ze oranje en zacht zijn , zijn ze rijp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is een eetbare passiflora: De Passiflora edulis

"Passiflora edulis is niet alleen geliefd om zijn glanzende, frisgroene bladeren en paarswitte bloemen, maar ook om zijn lekkere vruchten. Hij wordt 4,5 m hoog en heeft witte bloemen met een groene onderzijde. Leid hem langs een trellis of pergola en houd hem door snoeien open want een te dichte groei leidt al snel tot aantasting door insecten. Pluk de vruchten wanneer de schil paars geworden en nog glad is, maar eet ze pas wanneer de schil gerimpeld is.

Toegevoegd na 6 minuten:
Dit is zo te zien de passieflora die jij hebt.
Zie voor meer informatie de link

Toegevoegd na 55 minuten:
Het kan ook zijn dat je de Passiflora caerulea hebt. Deze vruchten zijn ook eetbaar, maar niet echt lekker.

Voor meer informatie zie tweede link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ze eten, maar ze kunnen zuur zijn, dus niet altijd even lekker.