Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe verdelg ik muggenlarven?

Hallo allemaal,

Voor mijn raam op 4 hoog heb ik bijna permanent een plasje water staan van 10 cm diep en 2 meter breed (in de goot), en daar komen nu onwijs veel muggen uit die voor mijn raam blijven 'rondzoemen'. Hierdoor kan ik mijn ramen niet meer open doen.
Wat kan ik in het water gooien waardoor de larven niet meer uitkomen?

Een hor voor het raam plaatsten heeft geen zin, en is geen optie.

Ik hoor graag de suggesties

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
10.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon aan een ondiepe sloot en heb het zelfde probleem. Aan het gardameer in italie sproeien ze tegen de muggen,ik zou graag willen weten wat dat voor spul is?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

volgens mij vinden ze schoonmaakmiddelen zoals spiritus en bleek niet zo fijn. Maar kan je niet gewoon die hele bak met water door de wc spoelen?
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een liter chloor ingieten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ze doden door een dun laagje olie op het water te laten lopen. De muggenlarven kunnen dan geen adem meer halen aan de oppervlakte en gaan vanzelf dood.
Of zorg dat de goot een betere afloop krijgt zodat het water er niet meer in blijft staan. Dat is nog milieuvriendelijker ook!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding