Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een woningcorporatie een boete geven wanneer je tuin niet op orde is?

Sinds een jaar huur ik een sociale huurwoning van Havensteder. Zij hebben toen de gehele tuin voor mij leeggehaald door al het onkruid te verwijderen. Nu heb ik zelf te weinig tijd gehad om dit bij te houden of op te knappen en is mijn tuin inmiddels weer aardig voorzien van onkruid. Mijn buurman stoort zich er blijkbaar aan en heeft mij een brief gestuurd of ik mijn tuin wil doen en hij anders de corporatie zal inlichten. Kan de corporatie mij een boete opleggen voor het verwaarlozen van mijn tuin? Zoja, zullen zij mij dan eerst een waarschuwing geven of direct een boete?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
4.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een boete is niet waarschijnlijk, wel een waarschuwing en daarna als je niks doet een rekening van een hovenier.

Het is afhankelijk van wat in je huurcontract staat maar over het algemeen heb je de plicht om de tuin netjes te houden. Bij klachten van buren mag de woningstichting ingrijpen. In de meeste gevallen zal je eerst een brief krijgen met een waarschuwing, hierna kunnen ze een hovenier laten komen en jou de rekening sturen of desnoods naar de rechter stappen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, dat kunnen ze niet.
Er zijn geen wetten waarin staat welke planten je wel en niet in je tuin mag hebben.
Iedereen heeft zijn eigen opvatting over een tuin. En als je een soort van natuurlijke tuin laat groeien heeft niemand daar iets over te zeggen.
Ze kunnen wel klagen, of je waarschuwen, maar verder niet.
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding