Onze Bouganville bloeit dit jaar zeer uitbundig, wat doe ik met de uitgebloeide trossen met bloemen?

Zo extreem uitbundig, dat in grote delen nog amper groen blad zichtbaar is! Enorm snel groeiende nieuwe loten zitten óók weer vol met knoppen. Moet ik 'actie' ondernemen naar uitgebloeide trossen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
4.7K

Het beste antwoord

Snoeien mag maar hoeft eigenlijk niet. De planten bloeien op de scheuten die ze tijdens het groeiseizoen vormen en mogen dan ook na de bloei worden gesnoeid. Snoei tot op twee ogen van het nieuw gevormde hout rekening houdende met de gewenste vorm. Te lange takken kun je dieper snoeien in de hoop dat ze uitlopen op slapende ogen.

Onderstaande link heeft nog meer verzorgingstips.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je bouganville het zo goed doet dan heb je het vorig jaar goed gedaan, probeer teherinneren wat je vorig jaar gedaan hebt met deze klimplant.
Zo ver ik weet, maakt de plant geen of weinig zaad, om die reden hoef je de oude bloemtakken niet te verwijderen.
Maar straks alle oude en lelijke bloemtakken er af ,knapt natuurlijk wel op.
Wat is hij trouwens geweldig mooi!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bofkont, je woont al in een prachtig land ,doet niets aan de Bouganville en dan dit resultaat.
Maar als het in dit tempo door gaat, is straks je huis in een paarse wolk verdwenen.
Zou je toch nog moeten snoeien.