mijn heide is ineens dood. (waarschijnlijk door de plotselinge harde vorst. Is dit nog te redden of moet ik het eruit halen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
16.4K

Het beste antwoord

Ook ik heb in mijn tuin dit jaar, diverse struiken die het altijd goed deden die nu door de overgang van zachte januari naar de plotselinge strenge vorst nu geheel bruin zijn. Als je aan de onderkant al iets uit ziet uitlopen zou ik ze net hierboven afsnoeien. Zie je helemaal geen leven en is het hout dood (dat kun je zien door de ze terug te snoeien tot het punt waar het binnen in het hout weer wit is) is het helemaal dood dan kun je nog even wachten op wat warm weer en anders zou ik nieuwe planten.
M.v.g. Kees.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

gewoon heel kort snoeien, en afwachten...misschien hersteld hij zich alsnog weer...eruit halen kan altijd nog...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Controleer of hij echt dood is door wat takjes af te breken. Als ze vanbinnen niet meer groen zijn en heel makkelijk breken, is je heide echt dood. Dan kun je hem net zo goed helemaal verwijderen, want dan wordt het niks meer.

Als de takjes vanbinnen nog groen zijn, kan hij zich nog herstellen. Je kunt hem flink terugsnoeien en hopen dat hij opnieuw uitloopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij hebben precies het zelfde,er is veel heide doodgevroren bij ons is er geen beginnen meer aan,ik heb het er uit gehaald.En al zou het nog wat bij komen,dan duurt het zo lang voor het weer bij gekomen is,dat je het er beter uit kan halen.Het is geen gezicht al die dooie takken.Dus rooien maar.
Suc6
burgos