Zijn albino takken in een Thuja occidentalis 'Brabant' veel voorkomend?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

In deze Thuja komen normaal geen witte takken voor.
Een enkele keer als er in de directe omgeving met groeimiddelen gespoten is, dan wel, maar normaal niet.
Echter kan dit verschijnsel bij alle soorten coniferen optreden, maar vaak is het zo wit, dat het door zonnebrand niet echt goed kan groeien, uit de zon, kan het zich wel een tijd handhaven.
Er bestaan veel soorten coniferen waar het bonte in gekweekt is, door deze spontane mutaties onstaan vanzelf nieuwe variëteiten, waar de kweker gretig gebruik van maakt.