Hoe kan ik, op een natuurlijke manier, en zonder netten, vlinders weghouden van mijn koolplanten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.9K

Antwoorden (4)

Daar zijn 2 manieren voor.

1) vang alle rupsen voordat ze vlinders worden, of laat ze vangen door koekoeken e.d. uit te zetten in je tuin en omgeving

2) zet natuurlijke vijanden van vlinders uit zoals vogels, vleermuizen, maar ook grotere spinnen en sluipwespen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koekoeken uitzetten?????
Haal je die dan uit klokken ?
flyingcrow
12 jaar geleden
HAHAHAHAHA!!!!!
Rieneke1
12 jaar geleden
hahahaa ed :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor Ed, gewoon een nestje voor jezelf maken, dan komen daar vanzelf koekoeken op af om hun eieren in te droppen.
•Plant selderij naast kolen om het koolwitje af te weren.
fremar
12 jaar geleden
Zorgen dat je koolplanten goed blijven groeien!!
Dat is uitermate belangrijk, planten die een poosje te droog staan, of te weinig voeding hebben, krijgen een groeistoornis, hierdoor gaan ze extra sterk naar kool ruiken en zijn daarom makkelijker te vinden voor de koolwitjes.!!!!!!
Heb je al rupsen, dan regelmatig tegen te planten aan tikken, dan vallen ze op de grond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Dan zijn die rupsen van edje getikt... ;-)
Rieneke1
12 jaar geleden
klimmen ze dan niet gewoon de kool weer in ed?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja zeker rieneke, je moet ze dan wel weg vangen en b.v. aan je kippen geven.
Rieneke1
12 jaar geleden
ok, +
Dat gaat niet. Je zult er mee moeten leren leven. Dus één keer per week, de rupsen verzamelen en in een potje met water doen ofzo, of inderdaad aan je kippen voeren.

Goed aan de groei houden, gezonde bodem, de juiste grondsoort en dat soort dingen helpen allemaal een beetje, de rest zul je zelf moeten doen.