Waarom plukken kraaien eikels uit een boom?

Zag dat toevallig. Ik dacht eerst dat ze de geiten aan het voeren waren. Die stonden er onder en keken naar boven en aten alles wat viel op.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
2.6K

Antwoorden (2)

Kraaien zijn flexibel, en ze eten in herfst en winter ook wel eikels.
Aan de andere kant zijn het enorm intelligente vogels, dus wie weet vonden ze het grappig aan de eikels te rukken uit speelsigheid.
Ook een combi van beiden is mogelijk.
Op het moment is het voedsel nog niet echt schaars.
Rieneke1
10 jaar geleden
Veel vogels eten ook eikels, zoals de Kraaien, Vlaamse gaaien en Houtduiven.
Ze slikken ze heel in. of maken er een wintervoorraadje van , door ze te begraven, zoals de Vlaamse Gaaien.