Ik heb stekpoeder op buxus toegepast en in de grond (in een zaaibak) gezet. Moet ik hier nu ook al water aan geven?

En wat moet ik doen als de stekken er in staan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

de stekken met de snijkant in het stekkenpoeder gedrukt zodat het goed onder het stekkenpoeder zit .
dan de stekken in de grond doen die je vochtig en luchtig moet houden ,dus niet kletsnat.
probeer een constante temperatuur te houden van om en nabij de 20 graden met een relatief hoge luchtvochtigheid van zo dicht mogelijk bij de 100%.
verder is het wachten tot ze wortelschieten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste stekken van bijv. buxus, hortensias, chrysanten is de volgende methode die ik al jaren toepas en waarbij ik zelfs nooit stekpoeder gebruik. In een bak in de tuin zet ik rijtjes stekken van de verschillende planten die ik wil overhouden. Ik maak de grond vochtig als de stekken in de grond staan en dan gooi ik er een flinke laag afgevallen blad overheen. Wel twee tot drie vuilniszakken vol. Het geheel dek ik af met bijv. een oude glasplaat en laat het zitten tot in februari. Dan verwijder ik voorzichtig het blad en alle stekken zijn geworteld.