hoe word mijn schuur minder vochtig

Onze schuur ( baksteen )
staat achter ons huis ong 9 meter er vandaan.
Alleen omdat in de grond veel klei zit loopt het water moeilijk weg, en de tuin is loopt een klein beetje naar beneden.

Dus als het lekker heeft geregend dan is de muur ( aan de kant van het huis ) nat.

Wat is hier tegen te doen ( voor altijd )

ik kan het binnen wel gaan isoleren alleen dan word het nog steeds nat. en gaat het roten.

Het liefst niet super in grijpend, dus niet je schuur herbouwen.....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.9K

Het beste antwoord

De muren laten injecteren door gespecialiseerd bedrijf met Kiesol of glaswater zorgt ervoor dat na uitharding er geen water meer in muur trekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

wat u kan doen is in elk geval er voor zorgen dat de waterafloop van de tuin niet meer de schuur bereikt.

U kunt in de tuin, nabij de schuur, een watergoot maken. Dit vangt het water dat uit de tuin richting schuur stroomt dan op. Via de goot laat u het vervolgens wegvloeien via bijv de afvoer, waar ook de regenpijp van de schuur op aangesloten is.

De goot kunt u desgewenst afdekken met geperforeerde platen, zodat het geen open goot hoeft te blijven.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Als het een periode droog is, graaf dan het zand tegen de muur weg tot de fundering. De muur (en eventueel een stuk fundering) goed schoon maken, liefst met een hogedrukspuit, en beschilderen (insmeren) met scheepsteer (iets dergelijks is bij de boerenbond wel verkrijgbaar) of vloeibaar mastiek (van de dakdekker).
12 jaar geleden
een geul graven net voor de muur.
drainage pijp halen en in een zandbed leggen en hem naar een afvoer leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, rondom de kleigrond afgraven,een afvoer aanbrengen en opvullen met zand. De muur behandelen met waterglas dat is een middel dat in de muur dringt en waterafstotend wordt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit is in elke bouwmarkt te koop.