2 Jaar geleden goudenregen gekocht. Vorig jaar geen bloem en dit jaar ook niet hoe kan dat?

Wat moet ik doen om er wel bloemen in te krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
7.4K

Het beste antwoord

Je kunt nagaan of je hieraan voldoet:

Standplaats

De gouden regen groeit op alle grondsoorten, behalve op te natte bodem. Voor de lange wortels is het belangrijk dat de bodem goed doorlatend is. Gunstig is een plek met halfschaduw. Het mooist staat hij als solitair, maar je kunt er ook een loofgang of bloeitunnel van maken. Daarvoor heb je een stevige metalen stellage nodig. De takken kun je in het voorjaar daaraan vastbinden. De zijtakken worden horizontaal vastgebonden en in de zomer getopt. Daardoor bevorder je de vorming van bloeischeuten.
Vanwege zijn buigzame takken is de gouden regen geschikt als leivorm tegen een gevel.

Snoeien

De gouden regen als boom of struik hoeft niet gesnoeid te worden. Het gevaar bestaat dat er in het hout holten ontstaan waar regenwater in blijft staan. Hierdoor kan de boom verrotten. Je kunt wel dood hout verwijderen.

-----

Verder weet ik het anders helaas ook niet. Geef hem sowieso nog een jaar of laat er evt. (als anderen het hier niet weten) ene expert naar kijken?

Maar ik verwacht dat Ed(dijst) dit ook wel weet. ;) Succes in iedergeval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zeker weten dat het niet om een blauwe regen gaat? De goudenregen (Laburnum anagyroides) en de blauwe regen (Wisteria) lijken erg op elkaar en worden nog al eens door elkaar gehaald. De Wisteria bloeit pas na een jaar of tien, over de goudenrgen is niets te vinden dat er op wijst dat het ook zo lang duurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Laburnum is een struik/boom terwijl de Wisteria een klimplant is, dus best veel verschil!
Gouden regen is een erg lastige plant om te verplanten.
Vaak slaan ze niet eens aan en gaan dood, slaan ze wel aan dan groeien ze het eerste jaar niet, maar pas vanaf het tweede jaar komt er wat groei.
Ook dan kan het nog wel een aantal jaren duren voordat hij in bloei komt.
Het scheelt ook nog welk soort het is en hoe oud de plant is.
Bloeit de gouden regen dan zal hij ieder jaar opnieuw bloeien, snoeien hoeft niet, geduld dus.