Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

koffiedrap door aarda helpt tegen slakken, klopt dit?

en kan deze koffiedrap geen kwaad tegen de planten? (bloemen en een bramenstruik)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Voor de planten kan het geen kwaad, die van ons doen het er in elk geval goed op. Alleen tegen slakken hielp het niet...
We hebben toen maar bunkertjes van rechtop gezette stoeptegels om de tabaksplanten gezet om die te beschermen :) ziet er niet uit maar helpt wel.
Slakken kan je het beste 's ochtends vroeg zelf wegvangen en op een andere plek droppen (niet in de tuin van de buren natuurlijk :P )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat ik begrijp is dat koffiedrap werkt als mest?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, in feite wel.
oh en wat je wel kan doen tegen slakken is de jakobsschelpen waarvan ze het vlees in restaurants gebruiken rechtop in een cirkel om de betreffende plant zetten; dit is te scherp voor een slak, en het ziet er ook mooi uit als perkje :)
deze gooien ze bij restaurants vaak gewoon weg dus daar zou je om een kistje kunnen vragen
succes met de slijmerds
Rieneke1
12 jaar geleden
prettig slakvriendelijk antwoord, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schelpen, mhm, heb ik genoeg van. +1
Echt heel veel doet koffiedrab niet bij slakken, maar ik hoorde van de week op de radio dat slakken een afkeer van koper zouden hebben, en daar absoluut niet overheen gaan, dus misschien heb je nog wat oude centen, die je dan rond je planten kunt leggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ben je niet in de war met mieren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor, ik had het gehoord en daarna nog gecheckt:
Kopersporen.nl - SlakkenSchrikSlakken hebben een broertje dood aan koper. Het is daarom hét middel om uw hosta's, sla en basilicum te sparen voor slakkenvraat.Slakken die koper aanraken ...
www.kopersporen.nl/slakkenschrik.html
(ik hoop alleen dat er nog wat koper overblijft met al die koperdieverij;-)
Rieneke1
12 jaar geleden
plus dan! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Rieneke, straks haal ik je nog in;-)
Rieneke1
12 jaar geleden
hahahaa dat mag :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zo snel geen koper bij de hand, maar +1
Koffiedrab helpt niet tegen slakken .
Koffiedrab helpt wel een beetje als je overlast van katten hebt .
En als je overlast van slakken dan help heel fijn zand en dan rond een plant waar je last van slakken hebt strooien .
Omdat het fijne zand aan de slak blijft plakken .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O, goeie! +1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding