Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe houd je een banaanboom in leven? En verzorg je hem het beste?

Onze banaanboom is dood gegaan, althans er staat nog een stronk. Nu vraag ik me af hoe je een banaanboom levend kan houden en kan verzorgen in een warm land zoals Zuid-Frankrijk. Waar kun je zo'n boom het beste neerzetten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
709

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een bananenboom 'maakt' kleintjes aan die er naast opgroeien. Op een gegeven moment gaat de bananenboom dood om zo als voedingstof te dienen voor de nieuwe boom(pjes), zodat die groot worden en vrucht kunnen dragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In ieder geval mag de stam in de winter niet bevriezen. Ik weet niet hoe zuidelijk je zit, maar als het af en toe onder nul is moet de stam helemaal ingepakt worden. Als er nu alleen een stam over is kan die mogelijk wel weer uit gaan lopen.

Verder moet de boom in de zon, maar wel uit de wind, beschut.

De boom moet een goede drainage hebben (bijv. met hydrokorrels in de grond of wat hoger planten), de wortels moeten niet in het water blijven staan. En sowieso het liefst in de volle grond.

De plant kan je ook het beste regelmatig bemesten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groen licht op de plant schijnen.
Groen stimuleert de groei extra van de bladeren.

Op de tocht staan is funest.
En een plek in de looproute is ook niet gunstig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding