Welke plant staat hier in het plantsoen?

Het is een vaste plant, inclusief bloeistengels ongeveer een meter hoog. Bloei is rozerood, op stengels, met aan het einde van de stengels een bloemenaar van zo'n 10 cm lang, waaraan vele kleine rozerode bloemetjes zitten.

De bladeren zijn hartvormig, 10 cm lang (bovenaan de plant) tot 20 cm lang (onderaan de plant), met "visgraatnerf".

De plant bloeit al maanden. De bloemen zijn erg populair bij bijen.

Ik denk dat deze plant een goede aanwinst is voor de tuin: decoratief, weinig onderhoud nodig, goed voor bijen, en onkruidwerend doordat hij alles bedekt.

Hoe heet deze plant?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Ik denk dat het een van de vele soorten van de persicaria (duizendknoop of veelknoop) is.
Ik voeg een afbeelding bij, maar hij is er in vele variëteiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vroeger was de naam voor deze plant Polygonum, maar zijn nieuwe naam is Persicarium.
De soortsnaam (tweede naam ) is erg moeilijk omdat er tegenwoordig veel nieuwe soorten zijn bij gekomen.
Het zijn vrijwel allemaal zeer sterke planten die erg mooi en vooral lang bloeien.

Toegevoegd na 3 minuten:
Naam moet zijn zoals bij Ruth, Pesicaria.
Goed zo Ruth.