waarom zijn er zoveel Libellen actief deze dagen??

ik was zoals elke week mijn krantenwijk aan het lopen en ik ben doodsbang voor libellen..

nou ik lieg het niet maar toen ik bij een straat aankwam zaten er echt mega libellen, overal
elke keer als ik naar een huis liep kwam ik minstens 3 libellen tegen op het looppad..

dus nu vroeg ik mij af warom er nu opeens zoveel libellen zijn en anders nooit
(als het kan wil ik ook weten of er iets tegen is )
xx

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
3.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
waarom ben je daar bang voor? Ze doen niks, ik vind het mooie insecten zelfs.
Cryofiel
12 jaar geleden
Mooi hè, die prachtige luchtacrobaten! Ze zijn mooi, ze doen je absoluut helemaal niets, en ze vangen een heleboel ergerlijke mugjes en ander ongedierte uit de lucht. Wat dat betreft zijn het echte rovers. Ook tijdens het roeien zie ik ze regelmatig over het water vliegen. Soms vliegen ze een eindje met mijn bootje mee. Tijdens het meevliegen smikkelen ze van knutten en andere steekbeestjes die ze uit de lucht pakken. Ook bij mij in de tuin zijn ze meer dan welkom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, waarom zijn mensen bang voor spinnetjes? Die doen ook niks. Ik ben lichtelijk bang voor muggen, daar is tenminste reden voor: ze steken en zoemen zeer irritant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie ze hier ook veel, dus het is mij ook opgevallen.

Het beste antwoord

Ik denk dat de vochtigheid de laatste tijd heeft meegeholpen. Libellen komen meestal voor rond nattigheid, zoals sloten en vijvers. Daar jagen ze op hun prooi, zoals muggen. Die muggen hebben ook een succesvol jaar dit jaar, ook weer dankzij de vochtigheid. Hun larven groeien op in stilstaand water.

Dus die hoeveelheid libellen heeft te maken met hun prooi die zo overvloedig voorkomt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De maand augustus is de topmaand voor libelle, waterjuffers en vlinders.
Daarom zie je er nu zo veel.
of er iets tegen is?!
Iets tegen de natuur dus?
Binnen blijven misschien, maar je hebt er toch geen last van?