't is een groene plant met meer planten eraan.De planten zijn heel klein en zijn hartjes. Daarop zie je hele kleine witte dingen. Weet iemand de naam?

Weet iemand de naam van deze plant: Het is een kleine groene plant met meerdere planten eraan. De miniplantjes lijken op hartjes. Daarop zie je hele kleine witte dingen. Weet iemand de naam?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je niet een fotootje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kamerplant, tuinplant of onkruid ?

Antwoorden (3)

Kindje op moeders schoot, denk ik.

Toegevoegd na 1 minuut:
[Latijn: Tolmiea menziesii] Het plantje kindje-op-moeders-schoot dankt haar naam aan haar uiterlijk. De bladeren groeien in rozetten; in de blad voet vormen zich jonge plantjes, die als "kindje op moeders schoot" op de oude bladeren liggen... De bloemen vallen bijna niet op.
Ze zijn bruin en groeien in trosjes, als de plant het naar haar zin heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ vlgs mij heb je gelijk :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank. Maar waarom deze vraag in 'Seksualiteit' geplaatst is heb ik niet geheel duidelijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vast vanwege de vermenigvuldiging aan de takjes ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij schrijft dat de planten heel klein zijn, dat is kindje op moeders schoot niet echt en ook die kleine witte dingetjes kloppen dan niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel als het een jonge plant is Ed, dan zijn de aanhangsels ook heel klein en er zitten witte vlekjes in de blaadjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht aan een andere plant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hjmch, ja zou kunnen, als de plant zelf al een stekje is.
Zoek je deze:
Kindje-op-moeders-schoot (Tolmiea)
Plaatje bij antwoord
fremar
12 jaar geleden
Of bedoel je misschien "broedblad", oftewel Kalanchoe daigremontiana ??