Welke groensten kun je in de schaduw kweken? Of moet alles altijd zon hebben?

Ik heb een plek voor groente maar die ligt niet de hele dag in de zon.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (5)

Witlof heeft geen (zon)licht nodig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonnebloemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sla en andijvie zal mischien wel gaan, maar verder wordt het erg moeilijk, hangt ook wel een beetje af van de omstandigheden, staan er ook huizen en bomen vlak bij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Asperges, die moeten zelfs onder de grond. Komen ze aan het licht dan worden ze blauw.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat lijkt me wel vet blauwe asperges
Rucola, pluksla en lage sperzieboontjes maken de meeste kans op slagen.
Als er bomen in de buurt staan dan wel goed nat houden.