Ik wil graag kruiden in m'n tuin laten groeien, maar heb totaal geen groene vingers...

Ik wil graag kruiden in m'n tuin laten groeien, maar heb totaal geen groene vingers. Ik ben van plan om er een stuk of 4 naast elkaar te zetten in een planten bak die redelijk veel zon 'vangt'. Kan dat? Waar moet ik op letten? Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (3)

Ja, dat kan best. Veel kruiden komen uit het gebied rond de Middellandse Zee, en kunnen dus veel zon hebben'.
Je kunt van alles kiezen, oregano, tijm, peterselie (de platte is lekkerder dan de krul), basilicum, bieslook, marjolein, eigenlijk gewoon wat je lekker vindt. Af en toe een plens water, en dan lukt het eigenlijk al heel snel.
Kijk wel uit met munt, dat overwoekert de rest en is daarom niet zo geschikt om in een bak met andere soorten te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een halve ronde bak aan de muur in de zon hangen en doe hier een laagje potgrond in en zet hier dan 4 kant-en-klare kruidenpotjes in. Ik vul de bovenkant en zijkanten op met potgrond en klaar.
Kant-en- klare plantjes, daar heb je meteen profijt van en niet meer werk dan alleen plukken/knippen en water gieten. Ik heb er op het moment bieslook, tijm, rozemarijn en peterselie in. De bieslook heeft op het moment leuke lila bolletjes er bovenuit steken en straks gaat ook de tijm weer bloeien. Zo ziet het er ook nog eens decoratief uit en ik kan gewoon blijven gebruiken, want met of zonder boemetjes, smaken doet het toch. Het is nu al de 3de keer dat de bieslook en rozemarijn opnieuw vanzelf opkomen en ik gewoon kan blijven knippen.
Basilicum wordt te groot hiervoor en die heb ik dan ook samen met oregano en estragon in een aparte bak staan.
Voor mij dus geen zaadjes meer. Het duurt me te lang en ik moet het te veel nalopen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met 'de 3de keer' bedoel ik voor het 3de jaar.
amc
12 jaar geleden
je kan bij ons in de winkel ( C1000) maar ook in andere supermarkten, gewoon kant en klare kruidenplantjes kopen, (bieslook, peterselie, basilicum) en als je daarmee wilt beginnen. je hoeft alleen maar een gat in de tuin te maken waar het plantje met de aarde in past, en het dicht te gooien en goed aan te drukken rondom het plantje. Als je het net geplant hebt, even iets meer water geven, maar de rest spreekt wel vanzelf, wanneer de aarde droog is of zoiets gewoon water geven........
(tip: bij de bieslook kun je voor de bloemen ook manieren vinden om deze klaar te maken)