Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Klopt het dat as van kolen uit de barbecue goed is voor de grond in je tuin?

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
37.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou er me niet te veel van voorstellen, heb er wat proeven mee genomen in het verleden en de positieve resultaten waren niet aantoonbaar, er zitten ook schadelijke stoffen in, door het verbranden van vetten en kleine stukjes van het vlees, aanmaakvloeistof e.d. ik zou het niet doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In as uit de barbecue zitten inderdaad nog voedingsstoffen die planten kunnen opnemen. Het is niet zo dat je je plantjes dan verder niet meer hoeft te bemesten, want aan alleen as hebben ze niet genoeg. En geef ze ook niet te veel van dit zoute goedje.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Houtas of as van houtskool kan in beperkte mate gebruikt worden als meststof voor de tuin. Het bevat veel kalium en werkt pH verhogend. Er wordt aangeraden om het alleen in het voorjaar te gebruiken en dus niet teveel.
(Lees meer...)
bamibal
12 jaar geleden
Of er nog meststoffen in de asssen uit de barbecue zitten dat zou ik niet weten. Wat ik wel weet en wat heel veel gebeurt is dat koolplanten voordat ze ik de volle grond worden gezet eerst met de wortels door de assen worden gedaan van bijv. een open haard of barbecue en dat dit een heel goede remedie is om de knolziekte van koolgewassen tegen te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding