Hoe Papaver Orietales Turkelouise overhouden?

Kan ik nu uitgebloeide plantjes planten om volgend jaar bloemen te krijgen of moet ik zaad zaaien?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1K

Het beste antwoord

papaver orentale is een vaste plant, dus als hij de winter doorstaat, dan zou hij volgend jaar weer moeten bloeien.

Toegevoegd na 3 minuten:
hij is volledig winterhard lees ik net, dus dat moet goed komen!
Bronnen:
Rieneke1
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is inderdaad een vaste plant, maar ook de zaadjes kan je gebruiken wanneer je de "kop"/ kelk gedroogd is (de kelk is dan bruin geworden). Je hoort dan de zaadjes wanneer je de stengel heen en weer beweegt. Zo kan je de plant makkelijk vermeerderen.