Hoe heet deze plant?

Het is een vetplant en normaal gesproken zitten er lange stengels aan met oranje bloemetjes.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (3)

Dat is er een uit de Crassula-familie , ook wel
'centenboompje' .
Het is een heel grote familie met vetplanten, die op verschillende wijze kunnen bloeien.
Deze variant - al is de foto niet heel duidelijk - lijkt zo op het oog het meest op een crassula nudicaulis, maar het kunnen ook zomaar een paar anderen zijn.

De tweede link geeft een vrij groot overzicht van diverse soorten crassula.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vetplant is erg bekend, vooral geschikt voor een zonnige en hete vensterbank.
Het is een van de vele soorten Echeveria's , planten die vooral bestaan uit grote bladrozetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah a, dat zou ook nog wel eens kunnen ja ; een doorgeschoten Echeveria.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja al die vetplanten, zoveel soorten.
Het ziet er inderdaad uit als een echeveria. Ze zijn er in verschillende maten en kleuren. In het begin zijn het hele compacte rozetten en als ze wat ouder worden dan groeien ze vaak door de hoogte in. Ik heb een bronvermelding toegevoegd op die kamerplanten site kun je meer info lezen.