Wat is dit? Groeit hier een paprika uit, of is het net zoals bij tomaten dat het de kracht ontneemt?

Wat is dit stukje?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Als een plant goed groeit en een bepaalde hoogte heeft gekregen, gaat heel vaak de hoofdstam vertakken.
In de bladoksels ontstaan bladknoppen die weer uit kunnen groeien tot zijtakken.
Gewoon laten zitten. geeft niets.
Boven in de plant, waar de bladeren dicht op elkaar zitten, ontstaan de bloemknoppen die later uit kunnen groeien tot een paprika.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als deze plant al een paprikaplant is, wat ik toch betwijfel, dan is deze opkomende zijscheut het begin van een nieuwe zijstam. Bij een paprikaplant vormen zich knoppen, wat later bloemen worden en deze bloemen worden bevrucht door insecten en dan begint een vrucht te groeien. Aan een plant kunnen meerdere vruchten groeien, maar de meeste mooie vruchten aan een paprikaplant krijg je toch door te zorgen dat er niet meer dan vier of vijf vruchten groeien aan een plant en de rest van de bloemen kun je gerust verwijderen.