Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het is al begin mei en er zijn nog geen bladeren en knopjes in mijn pruimenboom. Vorig jaar een mega-oogst, waarna direct gesnoeid. Is de boom dood?

Is de boom uitgeput, heb ik verkeerd gesnoeid? Ik heb geen idee wat er aan de hand is. Wie heeft een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
8.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Als jouw pruim nu nog geen bladeren heeft is hij dood. Dat kan zijn omdat hij te veel kou gezien heeft. Heb je wellicht in de late winter gesnoeid
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan heel goed dat je boom dood is gegaan. Wat ik altijd doe om te kijken of een struik of boom nog leeft is een klein beetje van de bast te krabben. Je ziet dan gelijk of er nog leven in zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De afgelopen winter zijn perioden geweest met uitzonderlijk veel regen, vooral de grond zelf was voor lange tijd erg nat, als dit te lang duurt, kan een pruim dood gaan, een aantal jaren geleden is dat ook gebeurd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn pruimenboom zit al vol in het blad en heeft ook al gebloeid, dus ik denk dat hij dood is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je onderaan de stam met je nagel/mesje een stukje van de bast af krabt, en het is groen, dan leeft hij nog
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De pruimenbomen in mijn tuin zijn al lang uitgebloeid en er hangen al pruimen aan van ongeveer een halve cm groot. Conclusie je pruimenboom is gegarandeerd dood.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook een pruimenboom en die begint nu pas hele kleine blaadjes te krijgen dus ik zou nog even wachten als u er hem uit wou halen en een stukje bast er af halen dan ziet u als het groen is dat ie nog leeft. Het kan best wezen dat hij wat meer tijd nodig heeft en als de bast nog groen is en er komen geen bladeren aan kan hij best volgend jaar weer opkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding