Wat is dit voor Plant.

Graag zou ik van jullie experts willen weten wat voor plant dit is. Of is dit een onkruid plantje.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (4)

Het is volgens mij een soort geranium... Ik kan je niet precies vertellen hoe en wat, maar zoek het bij 'geranium' of 'wilde geranium'. Ik heb 'm ook eens in de tuin gehad, en toen zelfs gefotografeerd en nageschilderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, dit is nou een èchte geranium.
ja het is zeker een Geranium, maar wel een hele leuke, het is Roberdskruid, zeer doe te herkennen als je een blaadje afplukt, het kneust en dan ruiken, het heeft een hele sterke geur.
Het plantje is wintergroen, vaak roodachtig en ook nog geneeskrachtig, maar dat zijn de meeste kruiden met een sterke geur.

Toegevoegd na 1 minuut:
Moet zijn Robertskruid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met Ed eens; Robertskruid; Geranium Robertianum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en nog een aanvulling: uit de Ooievaarsbekfamilie, erg attractief voor vlinders.
Ik vermoed dat het een reigersbek is, Erodium cicutarium.
Zie hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Reigersbek en hier: http://www.soortenbank.nl/soorten.php?soortengroep=flora_nl&id=1618&menuentry=soorten
Het is een wilde soort, sommige van deze geraniums kunnen gaan woekeren, maar er zijn ook mensen die er een soort sport van maken om zoveel mogelijk (verschillende soorten) geraniums in hun tuin te hebben ;-)

Laat 'm gewoon staan als je 'm mooi vindt (zijn de bijen en hommels ook heel blij mee!) en haal 'm weg als je 'm lelijk vindt.
Een plant is pas onkruid als ie op de verkeerde plek staat tenslotte...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft nu twee verschillende namen... Een Erodium (reigersbek) en een Geranium (ooievaarsbek)...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Erodium IS een lid van de familie van de Ooievaarsbekken, kijk maar op de links.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar een Erodium IS geen Geranium
Nee dit is een Geranium (nederlandse naam is ooievaarsbek) en zo te zien een Geranium Endressii