Wat is het beste voor je planten/moestuin?

Een tuin op het noorden/zuiden/oosten of westen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.6K

Het beste antwoord

Een tuin waar minstens een deel van de dag zon komt, waar wel wind kan komen maar geen ongehinderde rukwinden/windvlagen van vlak land, en op een plek waar regen gewoon kan vallen (die komt in NL meestal uit het ZW, dus als je een tuin pal naast een huis aanlegt waarbij het huis de ZW-wind wegvangt, dan zul je meer moeten gieten).
Alleen de richting zegt maar een klein deel - een tuin op het noorden zonder bebouwing er omheen kan soms neer zon krijgen dan een tuin op het zuiden met bebouwing en hoge bomen in de directe omgeving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een tuin op het zuiden, voor de zon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tuin op het zuidwesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er natuurlijk vanaf welke planten je bedoelt. Maar de meeste moestuinplanten staan goed in de zon dus op het Zuiden tot het Zuidwesten. Dit geldt dus voor de meeste Groenten en Fruit. Maar bijv. de japanse wijnbes kan beter in de halfschaduw.