hoe kan ik zelf een bladprikker knutselen o hefstblaren op te prikken: een oude borstelsteel heb ik al en verder?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
3K

Het beste antwoord

Neem een klein plankje. Bevestig deze met één of twee spijkers aan het uiteinde van de steel.

Sla nu spijkers door het plankje, zodat je de punten van de spijkers aan de buitenkant hebt.

Hopelijk lukt je dit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je

Andere antwoorden (1)

Voor de rest heb je alleen een stuk niet te dik ijzer nodig, of evt bij een dhz zaak een 6 duimse spijker ( =15 cm ) nodig om aan het eind in de steel te slaan, vervolgens de kop eraf en het goed puntig slijpen en dan heb je op een eenvoudige wijze een bladprikker gemaakt, een stuk dun stevig rond ijzer kan ook, je kunt deze vast krijgen door een gat te boren en het ijzer vast te zetten door gebruikt te maken van constructielijm, de plakt ontzettend goed en zet tevens uit waardoor het goed vast komt te zitten

Je zou zelfs al iets verder vooruit kunnen denken in de zin van hoe makkelijk kan ik het blad verwijderen.

Je zou kunnen denken om een dun buisje te nemen die over de spijker past, deze te verlengen met een bijv. 3 mm dun draadeind dmv lasnaad, en deze parallel langs de steel te bevestigen op zodanige wijze dat deze kan schuiven, je zou dan zonder al te veel moeite nadat het blad geprikt is door middel van deze extra optie het blad eraf kunnen schuiven.
Maak het dan ook zodanig dat het buisje niet te ver naar beneden kan schuiven om te voorkomen dat het eraf kan schuiven