Hoe heten deze bloemen?

Ik heb ze gekregen en zou graag weten hoe ze heten en hoe lang ze bloeien. Alvast bedankt!

Toegevoegd na 1 dag:
Ze hebben geen knolwortel zoals hier al geantwoord is. Ze hebben gewone wortels. Kan het dan toch een bepaalde soort Dahlia zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn wel erg vroeg in je tuin meestal veel later.Wel erg mooi

Het beste antwoord

Het is een Dahlia, 1 van de vele soorten, hij heeft een knolwortel en bloeit ca 2 á 3 maanden, met een goede verzorging.
De bloemen kunnen ook prima in een vaas.
De wortelknol is niet geheel winterhard, voor de vorst oprooien en volgend voorjaar weer oppotten, dan kun je er vele jaren plezier van hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn er dan ook Dahlia's zonder knolwortel, want deze heeft gewone wortels?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor die zijn er, de éénjarigen.
Die worden opgekweekt uit zaad, dat betekent na de bloei dus weggooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de info giweda :)

Andere antwoorden (2)

Het zijn dahlia's.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het snijbloemen zijn, dan bloeien ze gemiddeld een week.
bamibal
12 jaar geleden
En als het een vaste plant is kun je er langer plezier van hebben dor de uitgebloeide bloemen weg te halen