wat kan ik nog meer in mijn werkstuk zetten over de oleander??

ik maak een werkstuk maar ik weet nietwat ik er nog meer in kan zetten en kan je de oleander ook wild in nederland vinden??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

In Nederland komen ze niet in het wild voor.
De oleander is inheems in de landen rond de Middellandse Zee. De struiken groeien vooral in de buurt van water. In ons land zijn het vooral gekweekte vormen met soms andere kleuren dan de van nature roze kleur van de bloemen.
Een oleander heeft leerachtig, donkergroen, lancetvormig blad. Wat het meeste opvalt aan de plant, zijn ongetwijfeld de vijfslippige bloemen, die op lange stelen staan. Er zijn soorten met roze, rozerode, rode, witte en geelachtige bloemen, zowel enkel- als dubbelbloemig. De plant is een typische kuipplant, geschikt als solitair op terras of balkon. Een oleander bloeit lang: vanaf het begin van de zomer tot laat in het najaar. Het besproeien van bladeren en knoppen is wil nog wel eens helpen om de plant in bloei te krijgen.
In gebieden rond de Middellandse Zee bereiken struiken wel een hoogte van vier tot vijf meter. Groeien ze in een kuip, dan mag je blij zijn als ze twee meter hoog worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op deze site is nog meer informatie te vinden:

http://www.neerlandstuin.nl/struiken/nerium.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om te weten wat je allemaal nog meer in je werkstuk over Oleander kunt zetten is het eigenlijk noodzakelijk dat je wat meer verteld over wat voor een informatie je nu al hebt.
Zoals je inmiddels al weet is de Oleander niet vorstbestendig, hij wordt in het Noorden van Europa dan ook als kuipplant gehouden maar in het Zuiden van Europa zijn ze overjarig en zijn ze meerderjarig.
Ook in de winter behouden ze hun blad.

Nog een weetje:
-Oleander is zeer giftig, alle delen, zowel het blad als de bloemen zijn giftig, hou ze uit de buurt van kleine kinderen, een enkel blad is al gevaarlijk.
-Er zijn aanwijzingen dat Oleander, in de juiste dosering, een remmend effect kan hebben op de groei van kankercellen, nader onderzoek is nog nodig.