hmmm ik denk een soort kalabas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je was me net voor. ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 minuut en 11 seconden 8-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
was nog op google aan het zoeken, had al een vermoeden dat het een kalabas was, maar ik wou het zeker weten. ;P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ow het is misschien toch geen kalebas? Of is een white squash ook een kalebas...hm...
Is dat niet een kalebas?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een "white squash". Je zou het kunnen vertalen als "witte pompoen".

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook bekend als Pattypan squash.
bamibal
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
De Patty Pan is een felgele en zelfs wat kleinere versie van de gevraagde pompoensoort.
In het filmpje noemt zij het zelf "umbrella squash". Maar dat is geen officiële naam. Het is een patisson, in het Nederlands bekend als kardinaalsmuts. Een kleine, platte, witte pompoen met een vergelijkbare smaak en gebruik als courgette.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een mooie groente, zonde om in blokjes of reepjes te snijden! weet je ook waar die te verkrijgen zijn?
Amadea
12 jaar geleden
Is in Nederland moeilijk verkrijgbaar. Ze zijn wel eens te koop geweest op de Streekmarkt van Woerden. Ze worden gekweekt bij 't Hegedykje in Jellum, wellicht kan je via hun contactgegevens eraan komen: http://www.atelierhegedykje.nl/contact.html#adresgegevens. Verder zou je 'm kunnen treffen bij een Turkse groenteboer, biologische winkel, op de markt, of bij mensen met een volkstuintje. Want onder hobbytelers is de patisson vanwege de leuke vorm geliefd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pattison; klopt helemaal. Best lekker. + !
wat een leuk filmpje met die vrouw, die een geweldige manier van leven heeft, ten minste dat lijkt zo.
De juiste naam heb je al gekregen van deze witte kalebas, maar eigenlijk zijn kalebassen ook pompoenen, maar in ons land zijn eetbare kalebassen (pompoenen) weinig bekend.
geheel te onechte!
had dit jaar voor het eerst een eetbare kalebas gekweekt in mijn groente tuin, ben altijd nieuwsgierig naar nieuwe dingen.
Sweet Dumpling, heet deze kalebas.
heb de hele vrucht met schil en al in een pan met kokend water gedaan, 20 min. laten koken, wat laten afkoelen en toen in partjes gesneden.
Deze partjes, aan beide kanten goudgeel gebakken in olijfolie, beetje peper en zout er op en smullen maar.
Zeer verrassend is de erg smakelijke aardappelachtige smaak en het stevige vruchtvlees, je kunt hem met schil en al op eten!!!
Niets gooi je er van weg en heeeeeeeeeeel erg lekker!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een Zuccini. Het is een soort pompoen en der herkomst is Nieuw Zeeland. Ik heb ze zelf in de volkstuin gehad omdat mijn zus de zaden had meegebracht uit Niew Zeeland.