Is blauwe regen giftig?

Ik heb eens gelezen(gehoord) dat blauwe en gouden regen (plant met prachtige trossen bloemen ) giftig is voor kleine kinderen en dieren.
Is dat zo??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
21.3K

Antwoorden (4)

Ja, grote delen van de blauweregen zijn giftig, namelijk de takken, de peulen en de zaden. Zolang kinderen en dieren er niet van eten is er niets aan de hand, maar met kleine kinderen moet je zeker oppassen. Die hebben immers de neiging om alles in hun mond te stoppen;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ze uit mijn tuin gehaald om die reden. Jammer.. maar helaas..

http://home-2.tiscali.nl/~ac32394/tuin/folder2.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn zoveel tuinplanten giftig waar de mensen geen idee van hebben. Ik ga ze hier niet allemaal opnoemen daar is google voor. En ook de blauwe regen is giftig, net als de gouden regen die je ook in zeer veel tuinen ziet! Heb je een vijver in je tuin, dan moet je oppassen voor de peulen van deze planten. Vallen er veel in het water, dan kunnen je vissen dood gaan. Ga je er van eten dan wordt je ziek, maar wie doet dat ? Kinderen? Kan me niet voorstellen. Die eten mischien wel bessen. Die zien er lekker uit. En wie weet welke bessen er giftig zijn voor kinderen? Heel veel niet en heel veel wel! Wie heeft er niet Lelietje van dalen in zijn tuin? Zeer giftig! Soms komen er ook nog rode besjes aan die voor kinderen er erg lekker uit zien!!!!!!! 3 a4 kan voor een kind dodelijk zijn!!! Daar is de blauwe regen niets bij , laat ze maar lekker staan, ze zijn erg mooi en ruiken heerlijk en laten we ons eerst eens verdiepen in de echt gevaarlijke planten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies al dat gedoe over giftigheid. Planten waar lekker uitziende besjes aan zitten zou ik niet in de tuin zetten en welke in kleine hoeveelheden giftig zijn. Bijna alles is eigenlijk giftig, 5 liter water ook.