Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je groenteplantjes overpotten in universele potgrond?

Ik heb van de AH moestuintje een aantal groenteplantjes gekweekt en heb deze nu verpot in een mengsel van universele potgrond gemengd met kokosgrond. Daarbij heb ik een vloeibare plantenvoeding die ook geschikt is voor groente en kruiden die ik dan wekelijks moet gebruiken. Zou dit voldoende zijn? Ik lees namelijk allemaal over speciale moestuingrond, maar krijg de indruk dat het ook wel commercieel is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat kan prima, ik heb zelf heel wat groente geteeld in universele potgrond.
Alleen zou ik nog even wachten met voeding te geven, deze grond is voor nu nog rijk genoeg.
Over een week of 6 voeding geven is vroeg genoeg.
(Lees meer...)
Rieneke1
8 jaar geleden
flyingcrow
8 jaar geleden
Klopt helemaal Rieneke1 doe ik zelf ook en gaat prima +
Castle
8 jaar geleden
+ geen voeding maar alleen een beetje water.
Reddie
8 jaar geleden
+ geen voeding maar alleen een beetje water.
De grond is nog méér dan rijk genoeg!
Alle grond waar nog geen groenteplanten in hebben gestaan is geschikt als moestuingrond. Na enkele jaren zitten er ziektekiemen in de moestuingrond en moet deze vervangen worden. De groenteplantjes van AH kunnen met het potje en al in de grond gezet worden, want deze potjes zijn gemaakt van afbreekbaar materiaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding