Mijn berkje laat groen blad vallen in plaats van geel blad gaat hij nu dood?

Mijn berkje laat groen blad vallen in plaats van geel blad gaat hij nu dood

Toegevoegd na 7 minuten:
Het blad is ook erg droog

Toegevoegd na 6 dagen:
Berkje is nu bijna kaal ik ga denk ik de vraag sluiten

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Berken hebben behoefte aan veel vocht, ze hebben een heel breed en oppervlakkig wortelstelsel om aan deze behoefte te voldoen. Je geeft zelf aan dat het gevallen droog aanvoelt. Tijdens droogte-perioden is het dus verstandig veel water te geven, doe je dat niet dan is er kans op massale bladval. Misschien is je berk al wat ouder en is de grond wat uitgeput geraakt, geef in het najaar, nu dus, liefst paardemest. In het voorjaar om de 2 maanden wat kunstmest geven en sproeien. Als je overal groene knopjes ziet ( voor het blad van volgend jaar ) is er geen gevaar voor je berkje, gaat hij niet dood. Overigens: berken worden niet zo heel oud...

Je andere vraag ging toch ook over je berkje en daar heb ik op geantwoord-----De blaadjes kunnen verbranden door dit spuitmiddel. Mogelijk heb je ook geen groene zeep gebruikt, maar iets anders. Maar verder is het niet van belang, de meeste blaadjes zijn al klaar om af te vallen en of die nu groen, geel, bruin of gekreukeld er af vallen is niet van belang.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100