Mogen de buren de oude schutting die op de helft staat weg halen zodra ze mijn nieuwe schutting op mijn helft zien?

Toegevoegd na 55 seconden:
Ik bedoel zodat ze tegen mijn nieuwe schutting aankijken. Terwijl ze eerst niet mee wilden doen aan een nieuwe schutting voor ons samen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
4.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hebben wij dezelfde buren?? Leuk geintje is dit he?.
'Nee, wij willen geen nieuwe schutting dus we betalen ook niet mee'. En vervolgens wachten tot jij in actie komt en dan pas de schutting op de erfgrens weghalen.
Been there, helaas, het mag. Je zou kunnen tegenwerpen dat de gezamenlijke schutting niet zonder overleg weg had gemogen maar wat schiet je ermee op...
Je kunt eventueel nog voorstellen om jouw schutting opnieuw te plaatsen maar dan op de grens maar daar word je denk ik ook niet blij van.
Het is een vervelende les van je buren om te laten zien hoe veel je aan ze hebt en wat je van ze kunt verwachten, niets dus.
Maar een zaak ervan maken of een ruzie hierom levert vooral stress op. Is dat het waard?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben benieuwd of de betreffende buren ook een vraag gaan stellen...

Antwoorden (5)

Als de oude schutting op de scheiding staat en dus van jullie samen is mag het niet.
Als de oude van hun is mag het wel.
De nieuwe schutting staat op jouw grond en is door jou betaald. Ze mogen er natuurlijk wel naar kijken maar er niets aan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuk buren pesten:P ja dat mag als het op jou grond staat mag dat. ik heb buren die hebben een boom in hun tuin staan:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je het met ze gehad over een nieuwe schutting,willen ze niet aan meewerken blijkt.Je kan hier weinig aan doen het is balen maar mag wel,zeker als deze oude op hun grond staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze hem met hun blikken beschadigen, zou ik onmiddellijk de rijdende rechter inschakelen. Trouwens clevere lui, die buren! Die moet je in ere houden! Je zegt dat de oude op de helft staat, op wiens helft?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de erfafscheiding dus van ons beide.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weggehaald met jouw toestemming? Dan zou je hem kunnen verplichten hem (de schutting) weer terug te zetten, maar ja, dat staat ook weer zo lullig,als er al een schutting staat.
Wettelijk gezien blijft de (oude) schutting die op de erfafscheiding staat eigendom van jullie beiden, dus geen van jullie mag hem weghalen zonder overleg en toestemming van de ander.

Er komt daarna ook een punt "buren pesten" . Dat de buren niet mee willen doen aan de nieuwe schutting is eigenlijk een vorm van jullie pesten. Aan de andere kant is protesteren tegen het weghalen van die oude schutting door JULLIE als jullie die hele schutting niet meer kunnen zien ook een vorm van "expres dwarszitten" Maar je staat wel in je recht. Als je buren de oude schutting weghalen kapen ze er nl wel even een halve meter tuin bij.

Dus het enige dat jullie nog kunnen doen (maar dat is niet bevordelijk voor de verstandhouding en die is al bereslecht zo te horen) : tegen de buren zeggen dat ze de oude schutting NIET weg mogen halen omdat JIJ die ruimte ertussen (die ook van jou is) gebruikt voor opslag van spul (en troep) en eigenlijk moet je er dan ook een paar rollen gaas ed tussen kiepen. Dan kunnen zij hem niet weghalen want dan zitten ze met jouw spullen

Ik wens je sterkte, dit wil je eigenlijk niet met de buren