Wat moet je met merel eieren die achter zijn gelaten door de moeder?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
9.1K

Antwoorden (5)

Als het in een nest is lekker laten liggen. Mams vergeet ze vast niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
erop gaan zitten ..............................
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahaha ik ben bang dat ze stuk gaan dan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut niet doen!!!
het klinkt hard maar je kunt niks voor ze doen.
meestal als een nest word verstoord laat moeder ze achter en hoopt dat ze de volgende keer meer mazzel heeft.

als je ze met rust laat komt ze heel mischien terug maar reken er maar niet op. en het is waanzin om zelf jonge merels op te voeden, je moet de natuur zijn gang laten gaan.

zo is het leven nou een maal:-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heel klein uitsmijtertje van maken voor Paulus de boskabouter ie in die paddenstoel onder je boom woont?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een merel erg geschrokken is van iets, bijvoorbeeld omdat je lawaai maakte of omdat een kat de eieren besloop, dan kan ze wegvliegen en nooit meer terugkomen. Het klinkt behoorlijk hard, maar je kunt niks voor ze doen. Als je ze uit laat komen onder de wol met een lamp zal je ze nog moeten leren eten enzo. Ze gaan dan alsnog dood.
Een merel legt (ooit ergens gehoord, maar ik ben het eigenlijk vergeten) volgens mij per keer ongeveer 4 eieren, en dat dan wel een paar keer per maand. Het is dus erg zielig, maar je kunt er niets aan doen...
De merel kan trouwens wel weer terugkomen als ze niet heel erg geschrokken is, of gewoon lang wegbleef om eten te zoeken.