een houten schutting schoonmaken

de schuttingen zijn er groen we hebben wel een hogedrukspuit maar dan krijgen de buren overlast van water en wat meekomt met spuiten graag een goede tip hoe het te doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
12.9K

Het beste antwoord

Met schoonmaak azijn en een boender of een luiwagen eroverheen schrobben, de azijn in een spuitfles doen en erop spuiten kan ook. Na een paar dagen is de schutting weer helemaal schoon.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik vond nog een site.

Toegevoegd na 2 minuten:
In elke supermarkt te koop, ik haal het zelf bij de C1000 en betaal 59 of 69 eurocent per fles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je de schutting dan eenmaal schoon hebt, kan je die 'wassen' met anti-bacteriële handzeep (gewoon van de supermarkt) dan komt de aanslag veel minder snel terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overleg met uw buren om op een regenachtige dag samen de schutting schoon te maken aan beide zijden met behulp van de hogedrukspuit. Gebruik geen chemicalien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk dat de vissen en vogels er niet blij mee zijn als hun
water of voedingsmiddelen daardoor vervuild raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje azijn kan BEDUIDEND VEEL minder kwaad voor het milieu dan al het (drink)water en energie die een hogedrukspuit kost, hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij juist gebruik heeft men de hogedrukspuit niet veel nodig en men hoeft dan niet elke dag aan de slag.
Schutting, schuurtje, tuinmeubilair, tegels en de auto. Er blijven altijd milieufreaks die een andere oplossing
weten, maar als de krachten afnemen is zo,n ding maar
wat handig.
Een groene schutting schoonmaken met een lawaaiierige, waterverspillende stroomvretende hogedrukstpuit is ook je reinste onzin. Het gaat bijna net zo snel - zo niet sneller - met een oplossing van (schoonmaak)azijn en heet water en een borsteltje. Ben je er tenminste meteen af, en nog voor wat langere tijd ook.

Wij hadden ook van die lekkere buren die de hogedrukspuit hadden ontdekt in plaats van de bezem / onkruidborstel / schrobber, en zaten elke avond in de herrie van dat rotding (want je tuin er mee 'vegen' duurt wel bijna een uur !) en de enorme hoeveelheden water zorgden zo ongeveer in de hele BUURT voor overlast. Die dingen moet je gebruiken waar ze voor zijn, niet als vervanging voor apparaten waar je een heel klein beetje kracht of energie in moet stoppen.