Bij de Lidl is een tuincultivator in de aanbieding. Ik heb er geen verstand van. Is dit wel of niet een goede koop. Graag met onderbouwing.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.8K

Antwoorden (4)

Als je een mooi gazon wil krijgen, dan is verticuteren met een cultivator noodzakelijk. Hiermee haal je oude gras en mosresten uit je gazon en zorg je tevens voor een betere doorluchting van de grond.

Ga je voor een gazon als een tapijt, dan is een cultivator een goede koop.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord als het om een verticuteermachine ging.
Kijk maar eens op de lidl-site.
Er is een groot verschil tussen een verticuteermachine en een cultivator. Een cultivator spit de toplaag om, gebruik je deze op een grasmat dan blijft er niks van over..
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
grappig, ik kijk net op de lidl site en zie dat ze het een verticuteermachine noemen. tenminste in regio 1. lidl heeft ons land opgedeeld in 4 regio's en in elke regio wordt een aparte folder uitgegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze bieden zowel een verticuteermachine als een cultivator aan.
het ligt eraan hoe duur-ie is als hij $3 is dan is hij niet zo goed.voor $10 kan je hem wel kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dollar? De laatste keer dat ik 't checkte betalen we hier met euro's.........oftewel €
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Foutje?
Specifiek is daar weinig over te zeggen, ze hebben steeds kort lopende aanbiedingen, dus meestal is er niemand te vinden die er al een paar jaar een heeft.

In het algemeen heb ik goeie ervaringen met hun gereedschap.

Heb je een hele grote tuin en gebruik je hem vaak, dan zou ik voor een duurdere gaan.
Heb je een kleine tuin, dan zou ik het met de hand doen: met een tuinklauw of omspitten.
Voor een normale tuin: prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een cultivator is een zeer nuttig apparaat, dat staat vast. Of het ook een goedekoop is, kun je eigenlijk voor de koop nog niet zeggen. Dus kan er ook geen deugdelijke onderbouwing worden gegeven.