kan ik ook ophogen met gewone potgrond?

wil een smal strookje grond langs mijn schutting ophogen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
5.1K

Antwoorden (6)

Ligt eraan of je er bloemen in wil zetten of bestraten, voor bloemen zal het voldoende zijn, voor tegels niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich wel, maar als je grond tegen je schutting aan wilt doen, plaats dan folie tussen je schutting en de grond, anders gaat je schutting geheid rotten.
Grond klinkt wel in, dus je moet dan over een tijdje weer ophogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Potgrond is duur maar wel makkelijk verkrijgbaar. Het is duur omdat er extra voedingsstoffen inzitten, anders krijgen de potplanten te weinig voeding. Dus als je er planten in wilt zetten is het zelfs top.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grond komt iets onder de schutting,er komen ook bloemetjes en planten in, is een strook van 40 cm breed,ik dacht dat potgrond misschien vergaat,doordat het meer bestaat uit humus,misschien hebben ze bij de tuincentra er een goedkoop alternatief voor,overigens is de potgrond ook niet zo duur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel goedkoper alternatief is Tuinaarde, daarin zit minder voeding omdat de humus en eventuele mest de voeding vormen.
Ophogen doe je met tuingrond, en als je er plantjes in wilt doen dan doe je er een laag potgrond overheen.
Tuingrond(aarde) bevat niet zoveel humus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja met potgrond is geen probleem maar wat goedkoper is en net zo goed is om in het tuincentra gewoon tuinaarde in zakken te kopen en die zijn er ook nog met of zonder mest te koop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Potgrond bevat een deel nog niet verteerde delen, als die later gaan verteren, zal de grond verder inzakken.
Dus is dat minder geschikt voor ophogen.
Een beter idee ( maar heb je niet om gevraagd) is ergens in je tuin een gat graven van 1 m breed, 1 m. lang en 1 m diep, dan heb je ongeveer 12 kruiwagens grond.
In het gat gooi je al je groente en tuinafval en omdat deze voor een zeer groot deel uit water bestaat, verteert hier erg veel van en kan je aanzienlijk veel tuinafval hier in kwijt, alleen geen dikke laag afgemaaid gras er in gooien, dat verteert niet maar verzuurd, dunne laagje kunnen wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord en ook nog een goed advies erbij . +