Waarom in de handen spugen voor het graven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
2.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als je gewoon met je handen bedoelt dan brengt dat geluk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het maakt je handen stug !

Antwoorden (3)

Wat bedoel je met graven? met een schop en spade werken? als je dat bedoelt betekend het dat je meer grip hebt en dat je geen eelt en blaren op je handen zou krijgen wat verschrikkelijk pijn doet. dus daarvoor doen de mensen dat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja, vroeger hadden ze geen handschoenen en dat spuwen hielp hierbij.
Volgens het volksgeloof geeft in je handen spugen extra kracht.Ook tegenwoordig doen mensen dit nog. Het is echter zo'n ingeburgerde gewoonte dat de meeste mensen zich niet afvragen waar de gewoonte vandaan komt.
fremar
10 jaar geleden
door het spugen in je handen word de wrijving tussen de houten steel en je handen groter waardoor de sttel niet zo veel door je handen schuift wat als voordeel heeft dat je minder snel blaren krijgt en het werk makkelijker volhoudt.