Hoe heet deze fuchsia?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee, maar ik vind hem wel mooi. Ik hoop dat iemand de juiste naam weet, dan ga ik hem volgend jaar ook aanschaffen.

Het beste antwoord

Wit, rozige aanzet, roze aan het begin van de kroonblaadjes en de roze meeldraden. Ik denk dat het een *Fuchsia Happy Weddingday* is.

Toegevoegd op 21-06-2009 14:43:34
De lange witte stamper (?) in het midden nog eens bekeken ; het kan ook een Alice Larson zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou goed kunnen en ik zou het knap vinden aan de hand van een foto. Ik ben toch meer een medisch bioloog dan een planten kenner. Maar dit zijn toch de hybride (handels) namen (variëteiten) en niet de specifieke soortnamen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is de handelsnaam waaronder je ze koopt, en dit is een vrij populaire en algemeen verspreide. Zo heel moeilijk is het trouwens niet hoor. Het zijn er wel veel, maar voor wie er in thuis is zijn sommige rassen vrij makkelijk te herkennen. Als je ze vaak genoeg in je handen hebt, herken je ze 'blind', net als vele andere soorten populaire planten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik blijf dat toch knap vinden. Ik heb altijd moeite met determineren gehad en zal het nooit leren denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het je vak is, kunnen sommige het al zien als hij pas gaat groeien en noch niet eens boemknoppen heeft.

Andere antwoorden (3)

Fuchsia is de familienaam en bestaat uit wel 100 soorten en ook veel hybride soorten die weer uit tussenkruisingen bestaan. Het lijkt me verschrikkelijk moeilijk om aan de hand van een afbeelding tot de juiste soort te komen.

Er zijn wel vier grondsoorten:
- enkelbloemige
- dubbelbloemige
- hangbloemige
- trosbloemige

Toegevoegd op 21-06-2009 14:43:41
correctie: De Fuchsia hoort onder de familie van de teunisbloemen zie ik en Fuchsia is het geslacht.

Toegevoegd op 21-06-2009 14:48:54
leuke lijst met alle (?) varieteiten op dalley-nurseries.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van een simpele foto kun je onmogelijk een juiste vaststelling maken.
wie zei ook al weer:
"een beetje kennis is een gevaarlijk bezit"

Voor een correct antwoord neem je je plant mee naar een kenner, zoals kwekerij de Wsethof in 'sHeer Arendskerke (Z) Hier zie je 1200 verschillende Fuchsia's

Toegevoegd op 21-06-2009 16:11:37
moet zijn Westhof
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vader kweekt die dingen. maar er zijn duizenden soorten. Er is er zelfs 1 die de naam van mijn vader draagt.

Hij zit in de keuringscommissie nieuwe soorten.
En daar worden jaarlijks tientallen nieuwe uitvoeringen van aangedragen.

Dus deze benoemen is vrijwel onmogelijk zo even vanaf deze foto.