Wie heeft een tip over viltjes onder pootjes? Hoe kan ik vilt bevestigen onder metalen pootjes van 6 cm breed en 7 mm dik?

Ik heb een bank met eronder metalen poten, deze zijn 6 cm breed en 7 mm dik! Hier past geen vilt onder want die glijdt steeds eraf..... heeft iemand een tip?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Interieur
3.3K
Reddie
6 jaar geleden
Vilt voor onder stoelpoten is te koop in stukjes van 10cm x 10 cm.
Eventueel plakken met tapijt lijm.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kijk hier eens, voor vrijwel ieder meubel een oplossing:
http://www.floorfriendly.nl/home.php?xid=5fe90a9901c6d3fd7ed2a7559f0e8f0e
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er zijn diverse schroef vilt doppen, ze zijn echter breder dan 7mm dus ze zullen uitstekken.
https://www.vloerglijders.nl/glijder-eco-click-rechthoekig-vilt-vervangbaar.html Ik zou iets (laten) maken.
Bijvoorbeeld een stuk metaal eronder van 21 mm breed, zodat het aan beide kanten 7mm uitsteekt. (de breedte van de poot)
21mm een breed genoeg zodat een strook vilt van 6 bij 2 cm blijft zitten.

Antwoorden (2)

Kurk lijkt me een goede oplossing. Natuurlijk kan je kurken sparen en zoiets zelf maken, maar er wordt kurk verkocht voor allerlei doeleinden: kurkplaten, prikborden, kurkvloeren, kurkwanden of kurkrollen.
Link geeft een heleboel kurkverkopers, maar gewoon bij de bouwmarkt kan ook. Het gaat nu natuurlijk om een kleine hoeveelheid en welke dikte 2mm of 4mm, beter eerst even informeren, bellen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Kurk is geen geen goed idee.
Dat schuift voor geen meter.
Je vloerbedekking gaat bollen of scheuren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
op zich een goed idee maar de pootjes zijn zwart het is een nogal strakke bank/hocker.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wellicht Reddie is het slimmer om niet te schuiven maar de bank op te tillen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Die informatie gaf je niet in je vraag, Btine.
Ik zag foto's van zwarte kurk, kijk maar in de link, ook een strak interieur. http://teakada.com/interieur-combineren-kurk-4/geweldig-interieur-combineren-kurk-kleuren-kiezen-voor-je-woonkamer-hoe-ga-je-te-werk-santana-d-3/
Voor holle metalen poten bestaan plastic insteek voeten in diverse standaard maten - zowel vierkant als rond. Op deze vlakke doppen kun je dan met geschikte lijm jouw vilt plakken.

Toegevoegd na 6 minuten:
In de link een voorbeeld, zoek maar op "potendop" en je vindt er meer!