Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een grote antieke kroonluchter georven die ik wil ophangen. Hij weegt nogal zwaar, rond de 10kg. Kan ik deze gewoon aan het lichtpunt ophangen?

Toegevoegd na 42 seconden:
Aan de centraaldoos dus... Deze kunnen wel wat hebben toch?

Toegevoegd na 33 minuten:
Het gaat om een huis met stenen plafonds uit 1930.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat ligt eraan of je hem alleen aan het haakje hangt of dat je de schroefgaatjes van het deksel gaat gebruiken. 10 Kilo is teveel voor zo'n dun haakje. Daar zou ik niet graag onderdoor lopen. Als het enigszins mogelijk is kan je de diagonale schroefgaten gebruiken waarmee het deksel aan de centraaldoos is geschroefd. In dat geval mag het geen probleem zijn. Als je die niet kan gebruiken zal je de lamp toch aan een haak moeten hangen die met een plug in het plafond is geschroefd. Nadeel hiervan is dat de lamp dan wel eens naast de centraaldoos zou kunnen komen te hangen waardoor deze niet wordt afgedekt. Dit zou je weer op kunnen lossen door een afdekplaat te maken die je zodanig "scheef" over de centraaldoos bevestigd dat het weer symmetrisch lijkt, maar dit blijft een beetje een fröbel oplossing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding