Hoe financier ik een Ikea keuken uit een bouwdepot?

ik heb een bouwdepot en wil graag een keuken van ikea, heb geen geld de keuken voor te schieten. Hoe gaat dat in zijn werk bij ikea? Bij een keukenzaak kun je de factuur al kijgen en opsturen zodat je het geld optijd hebt. Maar ja... Mijn droomkeuken komt van ikea....

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
11.3K
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Er is NIETS mis met IKEA, mijn droomkeuken heb ik daar ook al op het oog, en volgend jaar, in mijn nieuwe huis, ga ik hem ook bij IKEA halen.

Antwoorden (3)

Je bestelt je keuken, je betaalt 50% van het werkblad aan en je betaalt als ze het je komen brengen. Bij de bestelling van de keuken ontvang je ook de factuur. Je moet wel zorgen dat je zoveel kunt pinnen op de dag, dus je opnamelimiet verhogen.

Hoe kan ik mijn keuken betalen?
Je kan bij IKEA je aankopen op diverse manieren betalen.
- Contant, PIN, Master- of VISA creditcard.
- American Express card betaling kan bij IKEA Delft.
- Met een Belgische Bankcontact bankpas kan je betalen bij IKEA Heerlen.
- Of betaal je aankopen op een later tijdstip of in termijnen met de IKEA Betaalservice.
- Zakelijke klanten kunnen met de IKEA BUSINESS kaart betalen.

Ook is het mogelijk om op het moment van aflevering bij de transporteur te betalen. Je kan bij de transporteur betalen met PIN of VISA creditcard. Houd rekening met het opnamelimiet bij je bank.

Als je een werkblad op maat bestelt, dien je een aanbetaling te doen van 50% van het bedrag van het werkblad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pelle, dit is geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom niet? Vraagsteller wil weten of ze eerst een factuur krijgt en pas later kan betalen. Daar geef ik antwoord op. Je bestelt je keuken, betaalt alleen 50% van het aanrechtblad, stuurt de bon op en betaalt bij aflevering. Waarom nu weer vijf minnen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik was niet de eerste die een min gaf, maar je hebt recht op uitleg. Je geeft alleen in je antwoord aan, hoe er betaald moet worden, niet hoe je dit moet regelen met je bouwdepot.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraag is: ik heb een bouwdepot en wil graag een keuken van ikea, heb geen geld de keuken voor te schieten. Hoe gaat dat in zijn werk bij ikea? Bij een keukenzaak kun je de factuur al kijgen en opsturen zodat je het geld optijd hebt. Maar ja… Mijn droomkeuken komt van ikea…. Dus: men wil weten of je meteen moet betalen bij Ikea of niet en of je dan wel een factuur krijgt die je moet indienen. Ik begrijp dat de vraagsteller prima weet hoe het zit met het bouwdepot maar niet weet wanneer je moet betalen bij Ikea... Vertel mij maar wat ik fout doe?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraag is: ik heb geen geld de keuken voor te schieten en jij antwoordt: Je betaald 50% van het werkblad aan en betaald als ze je het komen brengen. Hoe kan dat met geen geld?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik begrijp dat de vraagsteller prima werkt hoe een bouwdepot werkt alleen weet ze dat dat bij een gewone keukenboer makkelijk gaat: je krijgt een factuur en daarmee krijg je geld en later betaal je. In mijn ogen is de vraag eigenlijk: moet je bij Ikea meteen betalen of kan dat ook bij aflevering?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, het gaat erom dat er geen geld is om de keuken te betalen, zonder gebruik te maken van het bouwdepot.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja en DAT is dus geen probleem, je bestelt de keuken en met die factuur ga je naar dat bouwdepot.... en pas bij aflevering moet je betalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar dat staat niet in je antwoord helaas.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik geef antwoord op de vraag: Kun je bij Ikea bij aflevering betalen en bij bestelling een factuur krijgen zodat ik die kan indienen bij het bouwdepot? Ik heb de vraag zo gelezen en daar heb ik een prima antwoord op gegeven, sterker nog, er is iemand die precies hetzelfde antwoord gaf.
Hiervoor neem je contact op meestal via een formulier voor opname uit het bouwdepot hiervoor moet je meestal een kopie van de aankoop mee sturen. Daarna stort de bank of hypotheekgever het bedrag op je rekening. Neem contact op met je hypotheekgever.
10 jaar geleden
bamibal
10 jaar geleden
Hypotheeknemer, bedoel je. De hypotheeknemer is degene die het geld uitleent, de hypotheekgever is degene die het geld leent.
Volgens mijn hypotheek adviseur (Hypotheekvisie) kan je bij IKEA daar afspraken over maken.
Je kan de hele boel al op factuur zetten, en deze indienen bij je bouwdepot.
Dan krijg jij het geld zelf en kan je alles op maat laten maken.
Je hoeft dus niet vooraf te betalen.

Ik ga volgend jaar hetzelfde doen. IKEA is tegenwoordig een bedrijf wat gewoon als keukenleverancier gezien word. Juist omdat er zo veel mensen naar toe gaan. De prijs kwaliteit verhouding is uitstekend en daarom kiezen zo veel starters voor IKEA.

Bij twijfel, vraag het dan even na bij je hypotheek verstrekker/adviseur.