Wat kun je allemaal doen om te zorgen dat de koelkast niet zo vochtig word?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
8.1K

Het beste antwoord

Andere antwoorden (2)

Alles eerst goed af laten koelen voordat je het erin stopt.

Alles goed afdekken en zorgen dat de koelkast een goede temperatuur heeft. Tussen de 5 en 7 graden celcius.

De deur niet te lang en te vaak open laten staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen hete dingen in de koelkast zetten.
Deze eerst af laten koelen,en dan pas in de koelkast.
Scheelt een hoop stroom,en voorkomt vochtigheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi,
Er zijn enkele zaken die je kunt doen:
Zorgen dat er genoeg zaken in je koelkast zitten. Een koelkast die moet werken om weinig dingen te bewaren is een koelkast die teveel moet werken en dan kun je een vochtige omgeving krijgen. Zeker ook bovenstaande zaken in acht nemen. Geen hete of onvoldoende gekoelde zaken in de koelkast stoppen.
Zorg er ook voor dat je je koelkast niet te lang open laat of teveel open en dicht doet.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat het gaatje waar de vloeistof normaal wegloopt niet goed werkt. Als daar iets op ligt of in zit kan het water dus niet door het gaat naar de afvoer. Por er even in met een stokje. Als dit het allemaal niet is kun je nog het wateropvangbakje dat achteraan zit nog even bekijken. Dan moet je wel de koelkast verschuiven (met inbouwkoelkasten is dat natuurlijk moeilijk). Anders even een koelkastspecialist bellen. Hopelijk heeft dit je wat kunnen helpen.