Hoe oud wordt een goudvis ongeveer als hij leeft in een vissenkom?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Goudvissen in hun normale natuurlijke omstandigheden worden ongeveer 22 jaar oud. Helaas doen wij in Nederland uit dierenliefde aan dierenmishandeling. De meeste goudvissen zitten in Nederland in een kom. Een gruwelijker leven voor een vis is er niet. Een goudvis in een kom wordt hooguit een jaar. Kun je nagaan wat een rotleven zo’n visje heeft in zo’n kom. Een goudvis heeft per 3 cm lichaamslengte minstens 4 liter water nodig, dat goed gefilterd wordt, niet troebel is en niet in de zon staat. (een goudvis is een koudwatervis!) Dagelijks een KLEINE hoeveelheid droog visvoer. Bovendien is een goudvis een sociaal dier, dat vereenzaamt als ‘ie alleen is. Zorg dus voor een vriendje. Succes ermee.

Onze vis Bubbels is 14 geworden in een vissenkom, maar volgens mij worden er niet veel vissen zo oud.

Zo'n 15 tot 28 jaar. De oudste ooit is 49 jaar, maar daar hoef je dus niet op te rekenen ;-)

Bronnen:
wikipedia

Er zijn goudvissen die wel 10 tot 25 jaar oud kunnen worden. Goudvissen in een kom zien er misschien gelukkig uit maar het tegendeel is waar. Mensen realiseren zich helaas vaak niet dat het voor de vissen een marteling is. Ook is het watervolume veel te laag, waardoor de temperatuur snel kan stijgen en dan gaat de goudvis ook dood. Het zijn actieve vissen die ruimte nodig hebben, hij heeft tenminste 45-55 liter water nodig om gezond te blijven. Ze hebben ook filtering en zuurstof nodig.

Bronnen:
vissen

Ik heb twee goudvissen in een acquarium, deze is niet rond maar rechthoekig en niet al te klein. Ze zijn ondertussen al bijna vijf jaar dus denk niet dat ze "ongezond" leven.

ik had een vis en die leefde in een champagne-emmer en die is vandaag dood en die was vorige maand 5 jaar geworden en wij gaven die allemaal eten wanneer wij wouden en wij kuisten die nooit en die had soms eens een vriendje want die gingen wel snel dood...:'( maar nu is onze grote vriend john ook dood (hij was echt wel groot) en z'n vriendjes noemden ook allemaal john.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100