hoe heet de haak aan stok die je veel in kledingwinkels ziet die gebruikt word om hoog hangende kleding omlaag te halen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Interieur
4.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is een Haak-stok of kledingstok met haak, gebruikt om een kledinghanger hoog weg te hangen. Kijk maar een hier: http://dewinkelinrichter.nl/interieur-systemen/accessoires/stok-met-haak Een pikhaak lijkt hier inderdaad heel veel op, maar die zijn veel steviger. Ook zit er vaak een scherpe punt aan de haak, waarmee je in de wal kan haken, om de boot aan wal te trekken. Met de rechte punt kun je de boot afduwen!

Antwoorden (2)

dat is een pikhaak

Toegevoegd na 5 minuten:
Wordt ook veel gebruikt op schepen/boten om de boot af te duwen of juist naar de kant te trekken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Haak-stok / Kledingstok met haak.

Gebruikt om een kledinghangers hoog weg te hangen (of te pakken).