Helpen zachte bureaustoelwieltjes tegen krassen op de vloer?

Het is mij opgevallen dat mijn bureaustoel krassen begint af te geven op mijn houten vloer. Om verdere krassen te voorkomen heb ik de keus uit een bureaustoelmat of zachte bureaustoelwieltjes. Ik vind de mat toch wat lelijker, en de meeste passen niet onder mijn bureau. Daarom kies ik voor de zachte burestoelwieltjes. Ik vraag me echter af of dit echt helpt tegen krassen op een houten vloer. Is dit een efficiënte methode, of is het verspild geld?

Als iemand tips heeft voor waar ik op moet letten als ik zachte bureaustoelwieltjes koop, zou ik die graag willen weten. En als iemand ook nog echte (niet online) winkels weet, waar ik deze kan kopen, zou ik het ook graag horen!

Bedankt! :D

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou zeggen: rollende wieltjes krassen niet - hard of zacht. Weet je zeker dat het daaraan ligt? Schoeisel doet vaak meer schade, ook al draag je vast geen spikes achter de PC.
En er hoeft niet perse een bureaustoelmat onder, een leuk vloerkleedje of zo werkt net zo tof. Niet al te hoogpolig, dan stranden ALLE wieltjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk eens bij floorfriendly, zij geven goed advies en leveren keurig zoals beloofd. Ik heb er goede ervaringen mee, maar niet met de wielen. Als ik het goed begrijp uit hun site, dan zijn de zachte wielen inderdaad geluidwerend en beschermen zij tegen het krassen.
http://www.floorfriendly.nl/home.php?cat=286

Het beste antwoord

Hiervoor zijn speciale transparante matten te koop. Deze beschermen niet alleen je vloer, ze dempen ook het rol geluid.
Ze zijn o.a. te koop bij de betere kantoorboekhandel

Toegevoegd na 2 minuten:
Uiteraard kan je ook andere, zachte wieltjes kopen. Wel even opletten dat de bevestiging overeen komt; hierin zijn nogal wat verschillen. Stelregel bij wielen is: harde ondergrond, zachte wielen en andersom.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

als de krassen inderdaad van de stoel komen, probeer er is stoelkussentjes onder te doen, je vind ze in elke doe-het-zelf zaak en zijn helemaal niet duur.